MojaSlovenija.si

English SLOVENIJA DALJINSKA PEŠPOT 'JULIANA TRAIL'

Boštjan Burger

Slovenija

'Juliana trail' (daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

Etapa 6 (Kranjska Gora - Mojstrana)

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursionvirtualna ekskurzija

Burger Landmarks

'Juliana trail'

(daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

etapa 6.: Goreljek na Pokljuki - Stara Fužina

dolžina realne 'reliefne' poti: 22 km

čas aktivne hoje: 5 h 46 min. (3,6 km/h)

najvišja točka etape: 1249 m n.v. , najnižja točka etape 549 m n.v. ;

Šesta etapa se začne na Goreljeku na Pokljuki pri Šport hotelu. Večji del poti je spust s kraške alpske planote Pokljuka. Pokljuka pe največja zaokrožena gozdna površina v Triglavskem narodnem parku. Na nadmorski višini od 1000 - 1400 m je 6300 hektarjev, večinoma smrekovega gozda, kar pomeni, da bo spust potekal večinoma skozi senčne smrekove gozdove v smeri jugo-vzhod do Gorjuše, ter potem do Bohinjskega jezera v smeri zahoda.

Podroben opis:

Šesta etapa se prične na Goreljeku na Pokljuki in že na začetku poti je naravna znamenitost Šotno barje Goreljek. Leseni, gravirani smerokazi nas vodijo od Šport hotela do šotnega barja ter mimo počitiniških naselij, skritih na večji ali manjših gozdnih jasah, približno šets kilometrov v smeri jugo-vzhod proti kraju Gorjuše. Pot poteka večinoma po gozdnih kolovozih, vendar deloma tudi po prašnih makadamskih cestah med počitniškimi naselji in kratek čas tudi asfaltiranih ozkih cestah. Pri naselju Gorjuše se pot obrne proti zahodu, sprva po travniškem kolovozu, nato pa preide v dva kilometra hoje po dokaj prometni asfaltirani cesti, ki povezuje naselje Gorjuše in Koprivnik. Na tem odcepu je potrebna izredna previdnost, saj je možnost naleta kolesarjev ali motoristov v poletnem času. Dokaj pogosti pa so težki tovornjaki, ki prevažajo hlodovino. (!!!). Petsto metrov pred Koprivnikom je potrebno paziti na odcep z asfaltne ceste v smeri severa na travniški kolovoz. Kolovoz naredi kilometrski obvinek, tako da pridemo v naselje Koprivnik s severa, ter nadaljujemo do Župnijske cerkve povišanja sv. Križa. Od cerkve nadaljujemo zahodno po vaški asfaltni cesti smeri razgledne točke Vodnikov razglednik. Smerokazi nas mimo Vodnikovega razglednika, ki je sto metrov južneje vodijo po označeni stezi, ki seka ovinkasto asfaltno cesto v smeri naselja Jereka. Pri prehodih ceste je potrebna velika pazljivost. Prehodi z asfaltne ceste na stezo so označena s talnimi oznakami in logično sledijo stezi pravokotno navzdol. Pot vodi po pločniku skozi naselje Jereka, mimo cerkve svete Marjete. Na križišču je smerokaz, ki nas usmeri desno na asfaltno ceto proti severu. Po 400 m hoje ob robu asfaltne ceste je levi odcep na kolovoz, k inas v dolžini kilometra privede v naselje Bohinjska Češnjica. Nadaljujemo po glavni vaški cesti skozi naselje. Pred koncem naselja je smerokaz levo na ozko asfaltno cesto, sprva južno nato pa zahodno proti vznožju smučišča Senožeta južno od Srednje vasi ( 1km). Od smučišča se usmerimo severno in pridemo v osrednji del Srednje vasi. Ozka vaška cesta nas nato vodi skozi Srednjo vas mimo gostilne "Pri Hrvatu" do mostu čez potok Ribnica, ter potem pod cerkvijo sv. Martina. Nadaljujemo proti zahodu čez naselje Studor in potem do Stare Fužine, kjer onovno po pločniku skozi naselje pridemo do odcepa ceste proti centru Triglavskega narodnega parka v Bohinju (približno 800 m zračne razdalje do Bohinjskega jezera).