MojaSlovenija.si

Slapovi Slovenije (1993-1998) Waterfalls of Slovenia

Slovenija|Triglavski narodni park|SLAPOVI SLOVENIJE - waterfalls

Pščak

Desni Pščak več slik- more pictures:
Lokacija slap ,Zob' GPS: N:46°13'43" E:13°'43'25" nm. višina/altitude dno/bottom~ 453 m
Pod domačijo Zastenar (tik pred odcepom ceste za domačijo teče malo nad cesto mineralni izvir z dobro pitno vodo; običajno so pred njim postavljeni kozarci, tako da se lahko odžejamo z dobro vodo) vodi preko potoka prvi most. Pred mostom lahko preko bodeče žice zavijemo navzdol do velike poševne police čez katero teče pod kotom skoraj 45° 20 m visok slap, nad njim, tik pod mostom pa 5 m visok slap, ki se je že močno zajedel v skalo pod mostom. Če se vrnemo na cesto, gremo čez most ter zavijemo na komaj vidno potko po levem bregu navzgor. Po nekaj skočnikih pridemo do 10 m visokega slapu v dveh stopnjah, visokih po 5 m. Dostop je tu dokaj težaven, saj po močnem deževju potok prav tu dobi še vzporedno strugo. Pot naprej gre ravno tako po levem bregu navzgor po brezpotju in edini vodič nam je struga potoka. Ko pridemo nad dvostopenjski slap, lahko nadaljujemo pot nad koriti ali pa se previdno spustimo v strugo, kjer nas pričaka nenavaden prizor: strugo popolnoma zapira ogromna skala, izpod katere vre potok. Če pogledamo pozorneje, vidimo da je Desni Pščak v svojem toku izdolbel dvoje vzporednih korit, ki so vmesni prostor izoblikovala v dozdevno skalo. Skozi ozko režo na desni strani lahko pokukamo pod skalo. V izdolben prostor pod njo pada približno 5 m visok slap. Ta slap je viden samo skozi prej omenjeno režo. Od tu se vrnemo na levi breg ter po njem nad skalo. Tu je lepo vidna globoka zajeda v skalo, odkoder pada potok v prostor pod skalo. Pred nami je nov, tudi 5 m visok slap. Po levem bregu se po gozdu povzpnemo nadenj, tedaj pa se pred nami odpre pravljični prizor. Preseneti nas velika kotanja, v katero pada skoraj 20 m visok slap. Kotanja je kake 30 m široka in 50 m dolga. Kot odrezani, jo obkrožajo navpični, s temnozelenim mahovjem obrasli zidovi, visoki kot slap na koncu kotanje. Pri izteku potoka se previdno spustimo vanjo. Pred tem moramo prečkati potok, ki je na tem mestu precej deroč. Kaj hitro se tu lahko neprostovoljno osvežimo v mrzli vodi. Zgornji del slapu deli velik kamnit zob na dva pramena, ki se pod količino vode pod zobom zopet združita v enoten slap. Vzdušje v tej kotanji je nekako podobno kot pri slapu Veliki Kozjak pri Kobaridu – le kotlina je vsaj desetkrat večja. Sam slap pa zaradi zoba zelo spominja na slap Zaročenca na Predilnici, kakršen je bil pred leti, preden ga je odneslo neurje. Lahko ga imenujemo slap ,Zob'. Desni Pščak je le 8 km stran od Tolmina in če bi uredili potko in postavili markacije, bi lahko bil ta del Pščaka ena izmed mnogih znamenitosti Tolminskega. Kotanja je na koncu neprehodna, zato se moramo po isti poti vrniti do spusta v kotanjo in nato po gozdu ob njenem robu naprej nad sam slap. Tu se struga nekoliko umiri in zoži. V zoženem delu drsi potok po 6 m visokem položnem žlebu. Mi se moramo med žlebom in kamnito steno povzpeti nad sam žleb. Pred nami se odpre nova kotanja. Za hip se nam zazdi, kot da smo prišli v gnezdo neke pradavne pošasti. Pred nami je skoraj 8 m visoko kamnito jajce, okoli katerega pada 10 m dvopramenski slap. Imenujmo ga slap ,Jajce'.Tu je zopet prišlo do igre narave. Potok je naletel na slabše topno kamnino, okoli nje in za njo je na obeh straneh izdolbel kanale in nastalo je orjaško jajce. Prava posebnost med slapovi! Kotanja je za izurjene planince prehodna. Povzpnemo se lahko po skrajnem desnem bregu slapa, vendar moramo paziti, da ne zdrsnemo. Zato se iz kotanje rajši vrnemo nazaj nad slap Zob ter nato po levem bregu po gozdu navzgor. Kmalu pridemo do gozdne ceste, ter lepega mostu, pod katerega pada zadnji, konjskemu repu podoben, 10 m visok slap ,Konjski rep'. Kasneje se struga umiri ter nadaljuje svojo pot nazaj proti planini Pretovč. Na cesto proti Javorci se lahko vrnemo po gozdni cesti navzdol proti domačiji Zastenar.