|
Slavko Tihec (Maribor, Slovenija),
1964
Vegetativne forme, sestavljene iz varjene, površinsko razvite strukture
tankih podložnih jeklenih profilov, so bile v šestdesetih letih izrazit
mejnik v tihčevem ustvarjanju in z njim eno izmed najpomemnejših poglavij
v razvoju slovenskega modernega kiparstva v smeri informela in abstrakcije.
Monumentalna izvedab t.i. Semaforja na Ravnah, ki ga je kipar sprva zasnoval
na vrteči se osi, vendar zamisel ni bila realizirana, je v zaokroženem
ciklu večkrat nagrajenih del (Aleksandrija 1962) morda najbolj sugestivna
in učinkovita. Krožno valovanje pahljačasto razraslega in linerano izpeljanega
obrisa skulpture se zrcali v teksturi paličastih elementov nerjaveče pločevine,
listnata oblika okoli dveh (pol)kroglastih jeder, sestavljena iz sredobežno
potekajočega jeklenega šibja pa vpija magično igro svetlobe, s katero tihčev
znak ob cesti v Žečovlje seva v okolico. |
|