|
Zveze Za varen promet so zelo pomembne slišne, vidne in pisne povezave med postajami. Po izumu telegrafa se je ta najprej uveljavil prav na železnici. Že leta 1849 so vpeljali Morsejev telegraf, ki je slišni signal v obliki črt in pik tudi zapisal. Leta 1876 je Alexander Graham Bell izumil telefon, ki je prav tako postal pomembno sredstvo za zvezo na železnici, vendar ni bil tekmec telegrafu, saj sporočilo ni bilo zapisano. Telegraf je pozneje dopolnil in nadomestil teleprinter. Leta 1963 je bila vpeljana še radiotelegrafska služba s kratkovalovnimi sprejemnimi in oddajnimi radijskimi postajami v večjih železniških vozliščih. V šestdesetih letih so se pojavili tudi prvi mali UKV radijski aparati za zvezo med železničarji na posameznih večjih postajah. Na železnici je nadvse pomemben točen čas. Na postaji so vse ure električno povezane z natančno matično uro, ki jih krmili, tako da vse enako kažejo. V čuvajnicah ob progi pa so nekoč ure na nihalo kontrolirali vsak dan opoldne, ko je železniška direkcija po telegrafskih linijah oddala poseben signal "Nastavite ure!" Naloga čuvaja je takrat bila, stisniti oba kazalca skupaj.
For traffic safety audible, visual and written communications between stations are of extreme importance. After its invention, the telegraph was most widely introduced and used exactly in the framework of railways. The telegraph was a device which could record audible signals in writing. Another important thing for railway communications was the introduction of the telephone, and a little later also the teleprinter. In 1963 radio-telegraph services equipped with receiving and transmitting radio stations were introduced. Along with various signals, exact time is very important, too. Therefore the accuracy of the clocks has been controlled every day at noon. Station clocks are connected to the central clock which drives the others, so that all the clocks show the same time. |