Leta 1884 so nastale C.k. avstrijske državne železnice (kkStB), ki
so postopoma podržavile skoraj vse privatne železnice v monarhiji. Zasnovale
so tri nove, standardne tipe lokomotiv: za brzovlake, lahki večnamenski
tip in težko tovorno lokomotivo serije 73, nenavadno močno in zmogljivo,
vendar preprosto in zanesljivo. Do leta 1909 so jih izdelali kar 453. Postale
so standardni tip vojaške uprave. Vozile so skoraj po celotni monarhiji.
K nam so prišle šele med 1. svetovno vojno. Po vojni so nam pripadle 4
in so prišle v kurilnico Ljubljana-Šiška za nabiralnike in premik. Dobile
so oznako JDŽ 133.
77.372 je prišla k nam med 2. svtovno vojno z nemško oznako DRB 55
5737. Po vojni je dobila šteilko 133-005 in je bila dodeljena rudniku premoga
Kreka.
Ob prelomu stoletja so kkStB vgradile na nekatere lokomotive naprave
tipa Holden za dodatno kurjenje s surovo nafto. V letih 1911/12 je bilo
teh naprav vgrajeno največ - na skoraj 1000 lokomotivah. Med njimi je bilo
tudi 145 lokomotiv serije 73. Najvidnejši del te opreme je bil veliki rezervoar
za nafto, nameščen na tenderju. Leta 1996 se je takšen pozabljen rezervoar
našel v Sekciji za vleko Ljubljana. Takoj je bil muzejsko zaščiten, očiščen
in pobarvan ter nato nameščen na tender lokomotive 73.372. Ni pa znano,
če je ta lokomotiva v resnici kdaj bila opremljena z dodatno kurjavo z
nafto |