MojaSlovenija.si

English SLOVENIJA DALJINSKA PEŠPOT 'JULIANA TRAIL'

Boštjan Burger

Slovenija

'Juliana trail' (daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

Etapa 2 (Mojstrana- Jesenice)

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursionvirtualna ekskurzija

Burger Landmarks

'Juliana trail'

(daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

etapa 2. : Mojstrana – Jesenice

dolžina realne 'reliefne' poti: 20,6 km

čas aktivne hoje: 5 h 13 min. (3,9 km/h)

najvišja točka etape: 1224 m n.v.

najnižja točka etape: 589 m n.v.

Druga etapa vodi od Planinskega muzeja v naselju Mojstrana, ki se nahaja pred vhodom v dolino Vrata na jugo-zahodni strani naselja, na severo-vzhod proti naselju Dovje ob vznožju Karavank. Na obrobju Karavank proti vzhodu nad Zgornje-Savsko dolino se po makadamski cesti vzpne do prelaza na Visokih (1223 m) in zlagoma spusti do Plavškega Rovta. Od Plavškega Rovta zavije pot po slabem kolovozu proti Planini pod Golico. Od Planine pod Golico preide pot na asfaltno cesto proti Jesenicam in v naselju Prihodi preide v stezico, nekdanjo rudno pot („Stara rudna pot“) proti Jesenicam. Nad naseljem gre pot vzhodno po Razgledni poti do ostrega ovinka pri kopališču Ukova in nato zahodno proti jeseniški gimnaziji in čez železniški nadhod proti končnemu delu etape v Stari Savi (Gornjesavski muzej).

Podroben opis:

Od Planinskega muzeja, na jugo-zahodni strani Mojstrane, ob cesti proti dolini Vrat se usmerimo po Triglavski cesti v smeri Mojstrane. Po petdesetih metrih, na desni strani je Vrt Viharnik s tablami olimpijcev Mojstrane. Pot vodi mimo Trga olimpijcev Mojstrane in informacijske table TIC-a Dovje Mojstrana ter naprej po pločniku ob Triglavski cesti skozi naselje do mosta čez Savo Dolinko. Nad levim bregom reke je kapelica. Pot se vzpne po pločniku do ceste (201), Jesenice – Kranjska Gora. S pločnika ob križišču je lep pogled na Julijce v smeri doline Vrat. Na križišču je semafor s prehodom za pešce. Na vzpetini na drugi strani ceste je spomenik Jakobu Aljažu z razgledno točko proti Mojstrani in Julijcem. Od spomenika vodi pot po pločniku do naselja Dovje. V naselju je pri kapelici križišče s smerokazi, sledimo rumenemu, ki nas vodi desno, proti vzhodu skozi naselje, mimo hiše Ivana Brenceta (slovenskega domoljuba), vaške fontane- vodnega korita in naprej na makadamsko cesto v smeri pastirske koče na planini Dovška Rožca. Pri hoji je potrebno biti previden, saj je makadamska cesta zaradi dostopa do izhodišč na karavanške gorske vrhove relativno prometna. Na ostrem ovinku s križiščem je informativna tabla Karavanke – območje natura 2000 s smerokazoma Kepa (levo), Dovška Baba (desno). Sledimo smerokazu na desno (Dovška Baba). Makadamska cesta vodi naprej do mostu čez potok Mlinca.

Zložen, kilometer dolg cestni vzpon proti vzhodu nam na desno odpira panoramski razgled proti Mojstrani in dolini Vrata. Oster ovinek na levo nas privede do travnika pod Blaževo skalo (tudi športno plezališče). Ovinek naprej (700 m) je lesena klop z mizo odkoder je razgled na Julijce.

Pot po makadamski cesti z le redkimi razgledi po dveh kilometrih privede do ostrega ovinka levo. Na levo je smerkokaz proti Dovški Babi, desno usmerja proti Jesenicam. Gozdna, nerazgledna pot še tri kilometre vodi do prelaza na Visokih (1223 m) in naprej do planin na Zakamniku in potem še dva kilometra po gozdni makadamski cesti do Plavškega Rovta. V dolžini kilometra so pred Plavškim Rovtom lepi razgledi proti Karavanškim vrhovom.

V naselju Plavški Rovt vodi asfaltirana cesta proti Jesenicam, smerokazi v naselju (kozolec) pa nas vodijo na gozdni kolovoz v smeri proti Planini pod Golico (1,8 km). Po kilometru hoje nas kolovoz privede do športnega plezališča Mlinska peč. Odtod sprva gozdni kolovoz (držimo se zgornjega) preide v zaraščen travniški kolovoz, ki vodi vse do prve domačije pred Planino pod Golico. Pozdravi nas pes čuvaj, kolovoz preide v makadamsko cesto in le ta pred mostom čez potok Jesenica v asfaltirano cesto. Čez most zavijemo ostzro desno in po asfaltirani cesti nadaljujemo skozi naselje. Na križišču s cesto Planina pod Golico – Jesenice nadaljujemo po Stari rudni poti (tudi informacijska tabla z opisom stare rudne poti).

Pot se nadaljuje po asfaltirani cesta proti Jesenicam proti naselju Prihodi (600 m). Pločnika ni, in zaradi prometa je potrebno biti zelo previden. V naselju Prihodi, pri avtobusnem postajališču je odcep levo v stransko cesto v naselje. Držimo se levega kolovoza, ki preide v gozdno potko, nekdanji stari rudni poti, ki se spušča proti Jesenicam, katerih prve hiše so dva kilometra hoje nižje.